این کتاب ۱۰۹ صفحهای با شمارگان یکهزار نسخه از سوی نشر جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده و با قیمت هر جلد ۴۰ هزار تومان در کتابفروشیها عرضه شده است.
مطالب این کتاب در پنج فصل با عناوین کارآفرینی و استارتاپ، بازاریابی و فروش، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و برندینگ ارایه شده که هر بخش حاوی نکات مهمی است که میتواند فعالان و علاقهمندان این حوزه را کمک رسانی کند.
در فصل نخست این کتاب تعریفی از استارتاپ ارایه شده و ۲۰ سئوال اساسی راه اندازی کسب و کار، ۱۰ ستون پایهای در کارآفرینی ، «طرح کسب و کار »و « بوم کسب و کار» (ابزار مدیریتی و استراتژیک است که با استفاده از آن می توان مدل کسب و کار را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر داد) شرح داده شده است.
ارایه تعریف جامع از بازاریابی و شناخت بازار، طرح جامع بازاریابی ، پژوهش بازار و یازده استراتژی پایهای برای موفقیت در فروش محوریت مطالب فصل دوم کتاب است.
نویسنده در فصل سوم کتاب پیرامون بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی، بازاریابی نیچ( ، بازاریابی گوشهای یا دنج) و بازاریابی دهان به دهان توضیحاتی را ارایه کرده است.
فصل چهارم کتاب پیرامون تبلیغات شیوههای اثرگذار تبلیغ و کلام و رفتار تبلیغاتی در بازاریابی بحث و نظر دارد و در فصل پنجم نیز در مورد برند و نام تجاری مطالبی ارایه شده و مختصری نیز از تاریخچه آن عنوان شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: این روزها شاید نام استارتاپ را بیشتر در جامعه و رسانهها بشنویم اما مهارتهای حضور و کار در این عرصه اهمیت زیادی دارد که این کتاب کوشیده پاسخی به این نیاز باشد.
.