سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: خانه مطبوعات با اصلاح اساسنامه کمک حال این اداره‌کل برای ساماندهی مطلوب خبرنگاران باشد.

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کارگروه مشخصی برای ساماندهی خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تشکیل و مسوول مستقیم تعیین شده و در آخرین نشست مقرر شد برای کاهش پراکنده‌کاری و حرکت به سمت همدلی برای  ساماندهی خبرنگاران از سوی خانه مطبوعات اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات برای استفاده از ظرفیت این تشکل برای ساماندهی خبرنگاران امری مهم و ضروری است و با توجه به اینکه انتخابات خانه مطبوعات به تازگی برگزار شد، فرایند یکساله برای اصلاح اساس‌نامه پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اساسنامه خانه مطبوعات باید به گونه‌ای اصلاح شود که خبرنگاران سهم بیشتری داشته باشند، اکنون تشکل خانه مطبوعات به گونه‌ای است که نمی‌توان تشکل‌ها را کنار گذاشت و چشم‌انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تقویت وحدت‌ و یکپارچه‌سازی انجمن خبرنگاران و خانه مطبوعات است.

فلاح تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در قبال رسانه‌های دارای مجوز مسوولیت دارد و تکلیفی در قبال  رسانه‌های بدون مجوز ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: برای ساماندهی خبرنگاران رسانه‌ها نیز باید پای کار باشند و کمک کنند.

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان چندی قبل با بیان اینکه پایش خبرنگاران استان ضروری و موجب ساماندهی فعالیت آنان می‌شود، ابراز داشت: تعریف جامعه خبرنگاران برای مدیران و مردم نیازمند ساماندهی خبرنگاران است و برای تحقق این راهبرد  کارگروهی تشکیل شده است.

تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد سال ۹۸ به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.

هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.

تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دکه در سال ۹۷ افزایش یافت.

کارگروه ساماندهی خبرنگاران استان سمنان با حضور نمایندگانی از استانداری ، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان و چند رسانه تشکیل شده است.

اعضای خانه مطبوعات استان سمنان ۹۰ نفر هستند.

هفدهم مرداد روز خبرنگار نامگذاری شده است.