بندرعباس- ایرنا- مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: همه زندانیان در مدت حبس باید در برنامه‌های حرفه آموزی زندان شرکت کنند تا حداقل بعد از آزادی با مهارت شغلی از زندان خارج شوند.

مصطفی کیشانی روز یکشنبه در نشستی با روسای زندان های هرمزگان افزود: در بخش کشاورزی و صنایع دستی، ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و باید از آن برای توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی زندانیان استفاده کرد.
وی بیان داشت :کارگاه تولیدات صنایع دستی با صدف در زندان بندرعباس در سطح کشور بی‌نظیر است و باید این کارگاه را توسعه داده و برای دست ساخته‌های مددجویان هم بازاریابی شود.
مدیرکل زندان های هرمزگان اظهارداشت: اگر در حوزه اصلاح و تربیت کار به خوبی انجام شود، دیگر شاهد بازگشت مجدد مددجویان به زندان نخواهیم بود.

برای اصلاح زندانیان باید از گروه های جهادی استفاده کرد

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: برای اصلاح و تربیت زندانیان باید از همه ظرفیت‌ها بویژه گروه‌های جهادی استفاده کرد.
کیشانی تصریح کرد: اصلاح و تربیت و حرفه آموزی زندانیان ۲ رویکرد تحولی در سازمان زندان‌هاست و باید با برنامه ریزی و تدبیر ویژه به سمت دستیابی به اهداف سازمانی حرکت کرد.
وی گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باید همراه با نوآوری و خلاقیت باشد تا مددجویان با میل و رغبت جذب این برنامه‌ها شوند.
مدیرکل زندان‌های هرمزگان ادامه داد: برای اصلاح و تربیت زندانیان باید با جدیت تلاش کرد و همه کارکنان تبدیل به نیروی فرهنگی شوند تا چرخه بازاجتماعی کردن مددجویان تکمیل شود.
مدیرکل زندان های هرمزگان بیان داشت: اقدام‌های فرهنگی خوبی در زندان‌ها انجام می‌شود اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با تلاش مضاعف و کار جهادی فعالیت های فرهنگی را تقویت و توسعه داد.
کیشانی افزود: باید هدف گذاری‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد و از زندانیان واجدالشرایط در برنامه های فرهنگی استفاده شود.
مدیرکل زندان های هرمزگان بر حرفه آموزی و اشتغال زندانیان همه تاکید کرد و گفت: بنابر تاکید رییس سازمان زندان‌ها، اشتغال زندانیان باید مولد، پایدار و هدفمند باشد.

هیچ کدام از زندانیان هرمزگان به کرونا مبتلا نشدند

کیشانی به وضعیت شیوع کرونا هم اشاره کرد و بیان داشت: با اقدام‌های مناسب بهداشتی و رعایت دستورالعمل ها، هیچ کدام از زندانیان در هرمزگان به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و باید ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی  را اجرا و توسعه داد.
وی گفت: باید از یکنواختی و روزمرگی در کار فاصله بگیریم و با اتخاذ سیاست‌ها و شیوه‌های جدید در جهت تقویت مجموعه حرکت کرد.

برچسب‌ها