تهران- ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط ‌زیست مجلس گفت: این کمیسیون تلاش دارد که حمایت‌های لازم را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های محققان و شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد روز یکشنبه در «رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته» در ارتباطی آنلاین با صندوق نوآوری وشکوفایی افزود: یکی از موضوعات مهمی که همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده، موضوع کشاورزی و امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: بررسی میزان واردات اقلام اساسی در نهاده‌های غذایی، واکسن، مکمل‌ها، سم، کود نشان می‌دهد که ما وابستگی زیادی در این زمینه به کشورهای دیگر داریم.

نماینده مردم  کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلای خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی با صنایع غذایی انجام داده‌اند، طبق جلساتی که با معاون علمی و فناوری داشتیم، محققان و فارغ‌التحصیلان کشور در بسیاری از اقدامات برای تولید محصولات حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعال بودند.

ساداتی نژاد همچنین گفت: این مسایل نشان می‌دهد که ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای در شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات کشاورزی داریم اما تاکنون به آنها اجازه ورود نداده‌ایم، به نظر می‌رسد که صندوق نوآوری و شکوفایی باید خط ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست قرار دهد.

وی با تأکید بر این که در کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس، حمایت از این شرکت‌ها را فراهم کرده‌ایم، افزود: در صدد هستیم در این کمیسیون حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست داشته باشیم، تا با حمایت های صورت گرفته از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی در وضعیت تحریمی بتوانیم از دستاوردهای محققان و شرکت های دانش بنیان در این زمینه  بهره ببریم.

رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته کشور از ۱۲تا ۱۴ مرداد ماه به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در محل این صندوق با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناورو نیز به هم ریانی عرضه و تقاضا در حال برگزاری است.