تهران – ایرنا – جلسه رای‌گیری حزب جمهوریخواه برای نامزدی دوباره دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، شهریور ماه به‌طور خصوصی و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه دلیل اتخاذ این تصمیم را جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.

قرار است ۳۳۶ نماینده حزب جمهوریخواه ۲۴ اوت (۳ شهریور) در شهر شارلوت کارولینای شمالی گردهم آیند تا به طور رسمی ترامپ را از حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کنند.

اگر حزب جمهوریخواه تصمیم خود برای برگزاری این جلسه به صورت خصوصی را عملی کند، اولین کنوانسیون این حزب خواهد بود که در تاریخ مدرن آمریکا، درهای خود را به روی خبرنگاران می بندد.

سخنگوی این کنوانسیون گفت: نظر به محدودیت های اعمال شده در زمینه سلامت و همچنین محدودیت های مربوط به فضا در ایالت کارولینای شمالی، تصمیم بر این است که فعالیت های شارلوت را بدون حضور اصحاب رسانه برگزار کنیم.

وی افزود: درصورت تغییر این تصمیم، شما را مطلع می کنیم، اما با توجه به شاخص های تعیین شده طبق دستورالمعل های ایالتی و محلی در ارتباط با تعداد شرکت کنندگان در این مراسم، اقدام می کنیم.  

نمایندگانی که در جلسه شارلوت شرکت می کنند به نمایندگی از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نماینده رسمی، آرا خود را در صندوق ها می ریزند.

دموکرات ها نیز قصد دارند در همایش چهار روزه خود که  در شهر «میلواکی» واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا از ۱۷ تا ۲۰ ماه اوت (۲۷ تا ۳۰ مرداد) برگزار می شود، درنهایت جو بایدن و معاون آتی وی را که هنوز نامشخص مانده است، برای انتخابات بطور رسمی معرفی کنند.

در حالی که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیکتر می شویم، نتایج نظرسنجی ها از پیشتازی بایدن حکایت دارد.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترامپ از بایدن در ایالت‌های مهم فلوریدا، میشیگان و آریزونا عقب است. این ایالت ها همان ایالت هایی است که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶میلادی در آن به پیروزی دست یافت و برای موفقیت وی در انتخابات پیشرو، بسیار حائز اهمیت است.

نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان و موسسه «اس‌اس‌آراس» که از ۱۸ تا ۲۴ ژوئیه (۲۸ تیر تا ۳ مرداد) انجام شد، نشان داد که ترامپ در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و میشیگان موفقیت چندانی کسب نکرده است.

همچنین نتایج نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز و موسسه ماریست مشخص کرد که بایدن در آریزونا ۵ امتیاز از ترامپ پیشتر است به طوری که این نامزد دموکرات با ۵۰ درصد آرا در برابر ۴۵ درصد آرا ترامپ، از رئیس جمهوری فعلی آمریکا جلو افتاده است.