کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقر و کلیایی گفت: استمرار رعایت رفتارهای بهداشتی، برگزار نکردن تجمعات و استفاده از ماسک، راه حل تداوم مسیر مهار بیماری کرونا است.

«غلامرضا مرتضوی» روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در سرسرای شهرداری سنقر، با تشکر و قدردانی از همت و مشارکت مردم، بزرگان و روحانیون در مقابله با بیماری کرونا به ویژه در روزهای اخیر افزود: سلامت مردم، اولویت کارشناسان در طراحی و اعمال تمامی محدودیت‌ها به عنوان امر مهم و اساسی در نظر گرفته می‌شود. 

وی همچنین از مردم خواست تا با رعایت رفتارهای بهداشتی، عدم برگزاری تجمعات و استفاده از ماسک در حفظ سلامتی خود و دیگران موثر بوده و همچنین با رعایت این موارد کادر تلاشگر بهداشت و درمان را یاری دهند. 

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود، امروزه به عنوان یک تکلیف شرعی است که باید مورد توجه همگان باشد. 

مرتضوی در ادامه بیان کرد: با تلاش مسوولان استانی و همچنین با پیگیری های از طریق شهرستان امروز خوشبختانه کمبود ماسک در شهرستان سنقر و کلیایی نداریم. 

رییس شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه آمار بستری های شهرستان در چند روز اخیر سیر صعودی داشته که می طلبد همشهریان در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه را داشته باشند. 

کریمی با اعلام اینکه برگزاری آیین های عزا امروزه به عنوان یک معضل در شیوع بیماری کرونا تاثیر گذار است، افزود: با توجه به اینکه آزمایشات و انجام تست از بیماران کرونایی فقط از سنین ۶۰ سال به بالا انجام خواهد شد لذا بیشتر بودن آمار مبتلایان دور از انتظار نیست.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

او گفت:  استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته او همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار هستند.