بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان شمالی گفت: نرخ خانوارهای مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان در دوران شیوع ویروس کرونا ۱۳ درصد افزایش یافته، که این میزان هم‌اکنون به ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار رسیده است.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، مسائل اقتصادی و بیکاری از علل اصلی افزایش نرخ مددجویان زیر پوشش این نهاد بوده، اظهار داشت: در این مدت هشت هزار و ۵۷ خانوار به تعداد مددجویان این نهاد افزوده شده است.

وی گفت: هم اکنون از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار زیر پوشش، بیش از ۴۷ هزار خانوار مددجو، مستمری و کمک های معیشتی دریافت می کنند.   

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ هزار و ۵۳۴ مورد درخواست ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۷ درخواست مربوط به اشتغال، ۲ هزار مورد در حوزه درمانی، ۱۱ هزارو ۳۹ مورد در حوزه مسکن و بقیه درخواست ها در سایر بخش ها بوده است.  

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به افزایش کمک هزینه سرانه ازدواج در سال جاری از ۳۰ میلیون ریال به ۴۰ میلیون ریال تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۴۰۰ سری کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه اعتبار اشتغال امسال نسبت به پارسال از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر مددجو صاحب شغل شدند که از این میزان سه هزار و ۱۰۰نفر از طریق دریافت تسهیلات و ۴۰۰ نفر نیز از طریق بنگاه های کاریابی به شغل رسیدند.

الهی راد افزود: ۷۰۰ پرونده اشتغال نیز تشکیل و برای دریافت تسهیلات حوزه کاریابی مددجویان به بانک ها معرفی شدند.

بیش از۶۰ هزارو ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.