مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تغییر شکل بافت جمعیتی و مهاجرپذیر بودن استان قم ۲ عاملی است که باعث شده هر سال ضریب افزایش جمعیت دانشآموزی قم نسبت به استانهای دیگر بیشتر شود.
وی با بیان اینکه از نظر کالبدی افزایشی در مدارس و کلاسهای استان صورت نگرفته است، اضافه کرد: از ۲ سال گذشته اطلس مدارس تهیه و فضاهای خالی مشخص شده که این امر به ساماندهی دانش آموزان متناسب با فضای فیزیکی مدارس کمک کرده است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح از امکانات موجود مدارس بهخوبی استفاده شد و با رعایت تراکم نسبی که باید باشد، فضاهای خالی ساماندهی و تکمیل شد.
پناهنده خاطرنشان کرد: اگر قرار بود برای دانش آموزان جدید مدرسهای ساخته شود، دست کم نیاز به ساخت ۱۰ ساختمان بود، در حالیکه با ساخت ۲ مدرسه افزایش جمعیت پوشش داده شد.
وی بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است که در ۹۰۰ ساختمان قرارگرفتهاند.
به گفته وی، ۸۷ درصد مدارس استان قم ۲ شیفت می باشد.
جمعیت دانشآموزی قم در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۶۵ هزار نفر بود که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده بودند.