بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان گفت: رسانه‌ها با بیان مسایل و مشکل های مردم و تلاش ها و محدودیت‌های مسوولان به عنوان پل ارتباطی عمل می‌کنند.

محمد احمدی روز دوشنبه با گرامیداشت یاد وخاطره شهید محمود صارمی  و روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: مردم هر روز درجامعه با مسایل و مشکل های فراوانی روبه‌رو هستند که انتظار دارند مسوولان نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران و رسانه‌ها با انتشار و انعکاس مطالبه‌های مردم به مسوولان در جهت برآورده کردن نیازهای جامعه کمک می‌کنند و این در ایجاد حس آرامش اجتماعی تاثیر گذار بوده و بر میزان رضایتمندی افراد می‌افزاید.

وی تصریح کرد: بدون رسانه احتمال دارد مسوولان با توجه به مشغله‌های فراوان از وجود برخی مشکل‌ها بی اطلاع بمانند، همیین مردم نیز از خدماتی که مسوولان و اداره‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی می‌دهند بی خبر می‌مانند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان یادآور شد: خبرنگاران با توجه به قدرت انتشار مطالب توسط رسانه‌ها باید با دقت و در نظر گرفتن تاثیر کلمات بر جامعه قلم بزنند تا در حفظ و افزایش آرامش اجتماعی تاثیر بگذارند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با پرداختن به سامد «سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت»، گفت: مرکز ارتباطات مردمی با دریافت ایده و ‌نظر، ‌شکایت و گزارش، ‌درخواست و حمایت‌های مردمی می‌کوشد تا با برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکل و همفکری در برنامه ریزی‌ها؛ ‌زمینه مشارکت تمامی قشرها جامعه را عملی سازد.

وی اشاره کرد: تلاش داریم با کمک رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی سامد را بیشتر به مردم معرفی کنیم تا آنان با گرفتن شماره تلفن ۱۱۱ نظرها، پیشنهادها، انتقادها و گلایه‌ها و درخواست‌های خود را از این طریق به مسوولان برسانند.

احمدی اضافه کرد: براساس برآورد انجام شده در ۴ ماه گذشته حدود ۶۴ درصد تماس‌ها درخواست بوده، بخشی از درخواست ها معیشتی و تقاضای وام بوده، که به همین دلیل با بانک‌ها تعامل شده تا وام‌های قرض‌الحسنه به متقاضیان اختصاص یابد.

وی اظهارداشت: ۱۶ درصد تماس‌ها شکایت، ۱۰ درصد گزارش، ۹ درصد انتقاد و یک درصد پیشنهاد بوده و در تماس ها مشکل های روستاها نیز مطرح می‌شود که برای رفع به مسوولان مربوطه ارجاع می‌یابد.

برچسب‌ها