مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفتگوی مستقیم مردم و مسوولان را از مزایای سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت موسوم به "سامد" ذکر و بیان کرد: مردم از این طریق بدون واسطه با مسوولان سخن می‌گویند.

حسن جعفری روز سه‌شنبه در حاشیه برنامه مستمر پاسخگویی به تماسهای تلفنی شهروندان از طریق شماره ۱۱۱ سامانه سامد افزود: این ارتباط از آن جهت شایسته است که مردم و مسوولان سخن یکدیگر را می‌شنوند و این ارتباط با ادبیات و زبان مردم انجام می‌شود که مزیت بسیار خوبی است و می‌تواند بیشتر از این جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: بخشی از درخواستها و مطالبات امروز مردم، اجتماعی و بخشی دیگر بهداشتی و مربوط به شیوع ویروس کرونا بود، برخی از مردم نیز مشکلات معیشتی داشته و برخی هم دغدغه‌های خود در زمینه رعایت حجاب و برگزاری مراسم مربوط به ماه محرم مطرح کردند.

معاون استاندار خراسان رضوی به ابراز تشکر برخی شهروندان از برخی انتصابها و جابه‌جایی مدیران اشاره و بیان کرد: اگر از سوی مردم اطلاعاتی داده شود که مدیری برخلاف سیاستهای دولت رفتار می‌کند، قطعا با آن مدیر برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با همت استانداری خراسان رضوی طرح پاسخگویی برخط مدیران ابتدا در این استان شکل گرفت و سپس این طرح در سال ۱۳۹۷ در قالب کشوری به اجرا درآمد و حوزه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری سامانه سامد و ارتباط تلفنی مدیران را به همه استانها ابلاغ نمود.

ناصر فخرموحدی افزود: در این راستا و با تاکید استاندار خراسان رضوی در سال جاری ۲ برنامه مجزا در قالب حضور مدیران برای پاسخگویی تلفنی در قالب سامانه سامد و ملاقات چهره به چهره مدیران با مردم در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ از جمله برنامه های استانداری خراسان رضوی است.

وی به حضور مدیران کل و فرمانداران در طرح پاسخگویی برخط مدیران اجرایی در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون استاندار خراسان رضوی، معاون امور اقتصادی و عمرانی استاندار به همراه مدیران کل زیر مجموعه هر معاونت در طرح پاسخگویی برخط سامانه سامد شرکت کرده‌اند و این هفته نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این ارتباط حضور یافت.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم مقرر شده است معاون زیارت استانداری هفته آینده بصورت برخط پاسخگوی مردم در این حوزه باشد.

وی گفت: از ابتدای امسال ۶۶ مدیرکل و فرماندار در قالب پاسخگویی برخط در سامانه سامد حاضر شده و به مطالبات و سوالات مردم در حوزه های تخصصی خود پاسخ داده‌اند.

فخر موحدی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۳۷ تماس با شماره ۱۱۱ سامانه سامد از سوی مردم ثبت شده و پس از انجام اقدامات کارشناسی ۷۶۰ مورد از این تماس‌ها به عنوان موارد قابل رسیدگی ثبت شده و برای پیگیری به مدیران استان منعکس شده است، در چارچوب این تعداد تماس، مدیران استان بیش از سه هزار دقیقه بدون واسطه و به شکل برخط با مردم گفت و گو کردند.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این برنامه در استان می‌گذرد.