حسین مالکی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس استانداردهای موجود در هر ۳۰ کیلومتر از جاده باید یک مجتمع بینراهی احداث شود، اما این مهم در استان هنوز محقق نشده است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تقاضای بسیاری برای احداث مجتمع بینراهی در استان وجود و هم اینک ۱۷ تقاضا در دست بررسی و طی مراحل دریافت استعلام است، اما با موانعی در این خصوص مواجه هستیم.
مالکی، توان مالی پایین متقاضیان را از عوامل کُندی پیشرفت اجرای مجتمعهای بین راهی عنوان کرد و گفت: متقاضیان این حوزه توان مالی بالایی برای اجرای طرحها ندارند و خواستار دریافت تسهیلات هستند، در حالی که طرحهایی که سرمایهگذار آن بنیه مالی بالای نداشته باشد، کمتر به نتیجه مطلوب میرسد.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری، مشکل اجتماعی و معارضات را از دیگر موانع اجرای مجتمعهای بینراهی برشمرد و گفت: این مشکل در برخی محورها به شدت سرمایهگذار را تحت فشار قرار میدهد و مانع اجرای طرح میشود.
مالکی، با اشاره به اینکه مناطق مناسبی که ظرفیت ایجاد مجتمع بینراهی در استان دارد، شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جادهها و تمرکز آنها در یک مکان، کاهش میزان تصادفات جادهای، افزایش ضریب ایمنی جادهها و ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمعهای بینراهی به شمار میرود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.