سمنان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال کشت گلخانه‌ای در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان توسعه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: توسعه کشت گلخانه ای باعث افزایش اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی و مدیریت مصرف آب می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۷۳ هکتار در استان سمنان گلخانه ایجادشده است که سال گذشته ۳۷ هکتار و سال قبل از آن نیز ۳۳ هکتار کشت گلخانه‌ای اجرا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این استان با جدیت پیگیری می‌شود.

میرعماد اظهار داشت: در بحث مدیریت مصرف آب موضوع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و در این زمینه توفیقات خوبی نیز حاصل‌شده است که البته راضی‌کننده نیست و باید تداوم و تقویت شود.

وی، به موضوع کشاورزی حفاظتی اشاره کرد و گفت: کشاورزی حفاظتی یعنی کشاورزی بدون خاک‌ورزی که در مدیریت مصرف آب بسیار مؤثر است، در این نوع کشاورزی پوشش گیاهی از بین نمی‌رود و به همین منظور یکی از اهداف جهاد کشاورزی استان سمنان توسعه و ترویج این نوع کشاورزی است.

وی افزود: استان سمنان در بحث دام و طیور نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، این استان دارای ۳۵۹ واحد مرغ گوشتی و میزان تولید مرغ در استان سمنان ۵۶ هزار تن است و ۴۱ هزار مرغ تخم‌گذار در استان سمنان وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در استان واحدهای مدرن مرغ تخم‌گذار راه‌اندازی شده است و امید است با راه‌اندازی این واحدها، میزان تولید تخم‌مرغ در استان سمنان افزایش یابد، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید تخم‌مرغ در استان به ۲۸ هزار تن برسد.

میرعماد خاطرنشان کرد: در استان سمنان هشت واحد پرورش بوقلمون و ۱۷ واحد پرورش شترمرغ وجود دارد که راه‌اندازی این واحدها در بخش دام و طیور توانست به افزایش میزان اشتغال و درآمدزایی بهره‌برداران این بخش کمک کند.

وی از راه‌اندازی ۵۲ واحد نوغان‌داری در دو سه سال اخیر در استان خبر داد که برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زنان روستایی بسیار مثمر ثمر بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه و ترویج نوغان‌داری در روستاهای استان سمنان در دستور کار است.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.