خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۶۰ درصد از مردم خمین از ماسک در اماکن عمومی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌کنند در حالی که راهبرد این دانشکده، استفاده ۹۰ درصدی مردم از ماسک است.

دکتر « مجتبی دیده دار » روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خمین افزود: استفاده مستمر از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
وی بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۲۹ آزمایش کرونا در خمین انجام شده است و ۸۴ درصد بیماران مبتلا نیز بهبود یافتند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: آمار بالای بهبود یافتگان از بیماری کرونا نشان می‌دهد که مردم نباید از این بیماری بترسند بلکه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.
دیده دار ادامه داد: وضعیت خمین از لحاظ ابتلا به بیکاری کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان مناسب بود اما پس از آغاز مسافرت‌ها و کاهش محدودیت‌ها ابتلا به این بیماری روند افزایشی به خود گرفت.
وی گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر در خمین به در ماه‌های اخیر نسبت به گذشته ۶ برابر افزایش یافت و این شهرستان از وضعیت زرد به  قرمز رسید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: برگزاری مجالس عروسی بدون رعایت فاصله‌گذاری یکی از مهمترین دلایل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان است و ۳۴ درصد علت ابتلا به دلیل حضور در تجمعات است.
دیده دار با اشاره به اقدامات دانشکده علوم پزشکی خمین در مبارزه با بیماری کرونا گفت: در مرحله اول طرح غربالگری، ۹۵ هزار و ۷۱۳ نفر معادل ۹۲ درصد از جمعیت خمین غربالگری شدند.
وی ادامه داد: ۴۸ هزار و ۴۸۳ نفر در مرحله دوم اجرای این طرح که از ۱۵ فروردین آغاز شده تاکنون غربالگری شدند که شامل ۴۶ درصد از افراد در معرض خطر را شامل می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۳۹ نفر در سامانه سلامت ثبت نام و فرآیند خود اظهاری را تکمیل کردند.
دیده دار با اشاره به راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته برای شناسایی افراد مشکوک بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۸۲ نفر در مرکز ۱۶ ساعته خدمات دریافت کردند.
وی اضافه کرد: هفت هزار و ۹۴۳ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در خمین انجام شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲۴۹ اخطار به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی صادر و ۵۴ مرکز نیز مهر و موم شدند.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.