ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران گفت: ۴۷ پروژه شامل ۴۲ پروژه عمرانی و پنج پروژه اقتصادی در هفته دولت با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در این ایام ۱۱۰ واحد مسکن مهر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که با همت دولت زیرساخت‌های آنها تامین شده است.

وی به ظرفیت‌های دهلران در حوزه نفت و گاز، آب، خاک، کشاورزی و نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: این شهرستان پیشران توسعه استان است اما آنچه اکنون تا حدودی روند توسعه را کم‌شتاب کرده شرایط عمومی و تحریم‌های ظالمانه است.

عسگری با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه بزرگ ان جی ال دهلران اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با هدف جلوگیری از هدر رفت گازهای سرچاهی و تامین خوراک پتروشیمی دهلران عملیاتی شده است.

فرماندار دهلران به سرمایه گذاری های دولت در این شهرستان با توجه به ظرفیت های آن اشاره و گفت: افق توسعه شهرستان روشن است و مردم دهلران در آینده شاهد تحولات بزرگ در این شهرستان و بهره مندی از ظرفیت های آن خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهرستان تاکید کرد: در شورای برنامه ریزی استان ایجاد شهرک پتروشیمی و نفت و گاز در زمینی به وسعت ۴۵ هکتار در دهلران مصوب شده که این طرح نقش مهمی درایجاد  صنعت های زیر مجموعه دارد.

فرماندار دهلران همچنین به برخی هجمه ها علیه پتروشیمی دهلران مبنی بر تغییر کاربری آن اشاره و گفت: با همت مجموعه دست اندرکاران، مدیریت ارشد استان و وزیرمحترم نفت و مسئولان شهرستان آنچه در حد گمانه زنی بود نیز رفع شد و پتروشیمی دهلران بر اساس همان طراحی اولیه به کار خود ادامه می دهد.

عسگری در ادامه سخنان خود به نقش خبرنگاران در مخابره اخبار و اطلاعات در دنیای کنونی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران با افشای حقایق در طول تاریخ باعث اتفاقات بزرگی شده اند و البته امروز نقشی پر رنگ تر دارند.

وی به سابقه مطبوعات و نشریات در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: بعضی مواقع فضای بهتر و برخی مواقع فضای کمتر برای فعالیت رسانه ها فراهم شده ولی هر جا فضای فعالیت رسانه ها بهتر و مطلوب تر بوده تا واقعیت ها را بیان کنند از شفافیت بهتری برخوردار بوده ایم و در این دولت فضای لازم با توجه به اهمیت جایگاه خبرنگاران برای انها فراهم بوده و هست و این کمک به روند توسعه و پیشرفت است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: همه مسئولان در اتاق های شیشه ای هستند و باید با شفافیت پاسخگو باشند و از مسئولان شهرستان خواست خدمات و اقدامات دولت را در حوزه کاری خود اطلاع رسانی کنند.

وی هدف دشمن را ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه ذکر کرد و گفت: خبرنگاران با توجه به شرایط کنونی و تحریم ها در کنار اطلاع رسانی  باید روحیه امید به جامعه تزریق کنند.

عسگری ادامه داد: نوشتن بر اساس واقعیت ها باعث رشد و توسعه و نقد سازنده و مفید با ارائه راهکارها در بهبود امور نقش موثری دارد و شهرستان دهلران خبرنگارانی پخته و فعال دارد و این ظرفیتی بزرگ برای مردم و مسئولان و شهرستان است.
شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است.