شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از شرکت ۳۷ هزار نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان در سالجاری خبر داد.

فرهادخلیل مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بسته بودن سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها افزود: استقبال شرکت کنندگان از این جشنواره مانند سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

وی اظهار داشت: امسال جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش فضای مجازی برگزار شد و بخش مکتوب به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کتابخانه‌ها و همچنین حذف کاغذ برگزار نشد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره برای پنجمین سال است که  در استان برگزار می‌شود، افزود: از سال نخست برگزاری جشنواره که با حضور ۶ هزار برگزار شد به ترتیب تعدادشرکت کنندگان افزوده شد.

خلیل مقدم افزود: در سال دوم ۱۸ هزار نفر، سال سوم ۲۳ هزار نفر ، سال چهارم نیز ۳۹ هزارو ۳۶۵  نفر شرکت کردند ،که تعداد شرکت‌کنندگان امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، ۶ شرکت‌کننده کودک و نوجوان در سال گذشته به مرحله کشوری راه یافتند و ۲۰۲ نفر نیز در مرحله شهرستانی تجلیل شدند.

وی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره ائمه از مهمترین اهداف برگزار این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل‌شدن کتابخانه‌های عمومی افزود: اجرای پویش هر خانه یک کتابخانه، هر کتابدار یک کتابخوان و پویش کرونا را شکست می‌دهیم در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح هر خانه یک کتابخانه این استان جزء سه استان برتر کشور معرفی شد.

خلیل‌مقدم، به راه‌اندازی پویش ادبی "اقتراح ماسک" در کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری انجمن‌های ادبی اشاره کرد و گفت: این پویش ادبی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای حمایت از کادر درمان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ‌۵۴ باب کتابخانه نهادی و ۹ باب کتابخانه مشارکتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.