رشت - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت:۱۷۶ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

دکتر جمشید محمدی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در مراسم تجلیل از خبرنگاران در بیمه سلامت استان گیلان در رشت اظهار داشت: این مبالغ در سال جاری به طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان شامل آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، درمانگاه ها، پزشکان، بیمارستان های دولتی و خصوصی و غیره پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مطالبات امسال طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان پرداخت شده، افزود: در سال جاری کل مطالبات اردیبهشت و فروردین طرف های قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شد ضمن اینکه علی الحساب خرداد ماه نیز پرداخت شده و مشکلی نیست که امیدواریم همین روند پیش رود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطر نشان کرد: در پرداختی های سال جاری ۴۴ میلیارد تومان به مراکز دولتی و دانشگاهی، ۲۲ میلیارد تومان در سطح بهداشت و پزشک خانواده،  ۹ میلیارد تومان در بخش هزینه های خاص و غیره پرداخت شده است.

وی با تشریح اقدامات بیمه سلامت در بخش نسخه نویسی الکترونیک و اجرای آن در استان گیلان اضافه کرد: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می شود.

محمدی با بیان اینکه طرح کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باید در تمامی مطب ها و مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان اجرایی شود، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح باید به سمتی برویم که در نهایت دفترچه کاغذی نداشته باشیم که البته روندی زمان بر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران بیان داشت: ارزش و اعتبار خبرنگاران به درستی در اذهان و کشور ما شناخته شده نیست در مناسبت های خاص یادشان می افتد که چنین گروهی در عرصه اطلاع رسانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران حوزه بیمه سلامت در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه در اجرای طرح های دولت الکترونیک بیمه سلامت از جمله نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نقش موثری داشته و دارند، اضافه کرد: بسترسازی، آگاهی بخشی و اعتماد جامعه هدف در اجرای این طرح ها اهمیت دارد که خبرنگاران در این بخش موثر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: معتقدم دستگاه و مسئولی می تواند موفق باشد که نگاه تیزبینانه اصحاب رسانه را بپذیرد و نسبت به رفع نواقص و مشکلات دستگاه ها قدم مثبتی بردارد، اگر هدف ما خدمات رسانی به مردم است نباید نگران انتقاد سازنده باشیم.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.