کرمانشاه ـ ایرنا ـ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: ماموستا محمدی در طول ۲۱ سال امامت جمعه شهر کرمانشاه با تمام ناملایمات، پرچمدار تقریب، اخوت و محبت بین برادران اهل سنت و تشیع استان بود.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی روز دوشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر و تدفین امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه در مزارستان روستای دولت آباد روانسر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموستا محمدی همیشه محور وحدت بود و خنثی کننده بسیاری از توطئه ها دشمنان و تفرقه انگیزان جامعه بود که در این عرصه جزء نیکی، چیزی به ذهن نمی رسد.
وی تصریح کرد: امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه یکی از مدافعین واقعی و به حق نظام و انقلاب اسلامی بود که در بسیاری از بحران‌ها و برهه های این انقلاب در سنگر نماز جمعه مشغول وعظ، خطابه و دفاع از ارزش‌های انقلاب بود.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ادامه داد: ضایعه ماموستا محمدی برای استان، روحانیون، طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت استان بسیار سنگین است.
حجت الاسلام فاضلی اضافه کرد: ماموستا محمدی یک شخصیت اخلاقی، بسیار مهربان و عالمی وارسته و آگاه به زمان بود.
وی اضافه کرد: ایشان قبل از امامت جمعه کرمانشاه مدیریت دایره اهل سنت استان (دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان) بود و از بنیانگذاران این دفتر در استان بود که قدردان زحمات ایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا محمدی از یک هفته قبل به دلیل ناراحتی کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری بود و امروز براثر این عارضه دارفانی را وداع گفت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه است و از سال ۱۳۷۸ تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده داشت.

این روحانی برجسته از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال ۱۳۷۱ با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر ۷۷ در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال ۱۳۷۸ نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.