بهزاد وحیدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا همچنین با اشاره به افزایش ساعات کاری صدای مشاور بهزیستی افزود: ساعات کاری صدای مشاور بهزیستی از ساعت ۸ تا ۲۰ غیر از ایام تعطیل است که اکنون ساعت کار تا ساعت ۱۲ شب اضافه شده و علاوه بر آن این سامانه در ایام تعطیل نیز به ارائه خدمات میپردازد.
وی اضافه کرد: مشاوره و خدمات روانشناسی در جایگاه خدمات حاکمیتی از طریق بهزیستی قرار دارد و در دو بُعد مشاوره حضوری و غیرحضوری تعریف شده است. مشاورههای نیز در دو نوع حضوری و غیرحضوری ارائه میشود که مشاورههای حضوری در قالب بخش خدمات دولتی با هزینه کمتر و گاهی رایگان برای گروههای خاص و مددجویان بهزیستی و همچنین در قالب بخش غیردولتی در ۹ تخصص ارائه میشود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: در بخش مشاورههای غیرحضوری سامانه ۱۴۸۰ در همه استانهای کشور، کارشناسان ارشد و دکترای روانشناسی آنجا فعالیت دارند که پس از گزیش و گذراندن دوره تخصصی مشاوره غیرحضوری در این سامانه مشغول به کار شدهاند و حتی برای انجام مداخلاتی که برعهده آنان است، بازآموزیهای لازم را فراگرفتهاند.
وحیدنیا ادامه داد: هدف از ارائه مشاورههای غیرحضوری در کرونا کمک به حفظ فاصلهگذاری اجتماعی و کاهش تردد مردم برای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری است.