به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» پیرامون عملکرد و نحوه کارکرد سامانه ۱۲۴ در سه ماهه نخست امسال و نیز دو هفته پایانی ۱۶ تیر تا دوم مرداد ماه امسال تصریح کرد: آمار تعداد شکایات ثبت شده در این مدت نشان می دهد که استان تهران با یک هزار و ۷۰۷ فقره، بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی درزمینه تخلفات صنفی و غیرصنفی را داشته و ایلام با ۲۰ مورد کمترین تعداد را به خود اختصاص داد.
به گفته وی، سه ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی بوسیله سامانه ۱۲۴ استان ها دریافت شده که از این تعداد چهار هزار و ۳۴۸ مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و بقیه در مرحله بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط قرار دارد.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: سامانه ۱۲۴ شامل کالاها و خدمات ضروری و پرمصرف مردم می شود که از تاریخ دوم مرداد ماه سال گذشته به شکل رسمی ثبت قیمت روزانه را آغاز کرده است.
تابش افزود: سامانه چهار بخش مهم شامل ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران استان ها به شکل روزانه، نمایش عمومی قیمت کالاها و خدمات پرمصرف برای عموم مردم، ثبت شکایات مردمی و رسیدگی به شکایات و ثبت قیمت های خوداظهاری بنگاه های تولیدی دارد.
ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: روزانه قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط ۳۱ استان از سطح بازار مراکز استان ها جمع آوری و در بخشی از سامانه ثبت می شود و سازمان حمایت به شکل مستمر و روزانه گزارش مقایسه ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاه ها و مراجع مختلف ارسال می کند.