زنجان - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فاز نخست پویش سراسری آماده باش ورزش همگانی به منظور مقابله با بیماری ویروس کرونا، در زنجان آغاز شد.

علی خلیلی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح پویش آماده باش ورزش همگانی در راستای فرهنگ سازی به منظور مشارکت عموم مردم زنجان در برنامه های ورزش همگانی به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح پویش ورزش برای ایام کرونا در نظر گرفته شده و با تبلیغات گسترده و فعال در فضای مجازی همراه است، اظهار داشت: این طرح تا پایان شهریور ماه امسال ادامه خواهد یافت.

خلیلی با تاکید براینکه ورزش همگانی در ترغیب و تشویق به امر مهم ورزش، افزایش تحرک، ارتقاء سطح سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا، تاثیرگذار است، تصریح کرد: در این طرح، تمام افراد خانواده به عنوان کانون اصلی مورد توجه قرار گرفته اند.  

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: طرح آوای ورزش در همسایگی نیز در همین راستا از ۱۵ مرداد ماه جاری در چند مجتمع مسکونی شهر زنجان به مرحله اجرا درآمده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

خلیلی افزود: طرح آوای ورزش در همسایگی در مجتمع‌های مسکونی بهاران واقع در گلشهر کاظمیه، کوی سازمانی ارتش واقع در میدان ارتش، فجر واقع در تقاطع تربیت، قصرپونک واقع در شهرک پونک، آسمان آبی ۱ واقع در شهرک پونک، باران ۱ و ۲ واقع در گلشهر کاظمیه و الماس واقع در شهرک اندیشه شهر زنجان، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کم تحرکی و افزایش وزن نیز از عوامل و زمینه های پرخطر در ابتلا به بیماری ویروس کرونا است، تصریح کرد: ورزش و سلامتی ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و با توجه به شرایط ویژه حاکم در جهان و کشور و تعطیلی باشگاه های ورزشی اجرای چنین طرح هایی می تواند تا حدودی از به وجود آمدن معضلات و فجایع آثار منفی ناشی از خانه‌نشینی و کم‌تحرکی بکاهد.