سمنان- ایرنا- مدیر توزیع برق دامغان گفت: ۶۷ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ میلیارد ریال امسال در تاسیسات صنعت توزیع برق این شهرستان بهره‌برداری شد.

سید محمدحسین ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: طرح‌های عمرانی امسال شرکت توزیع برق شهرستان دامغان در راستای توسعه شبکه و تاسیسات توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال اجرا شد. 

وی ادامه داد: برای تامین برق متقاضیان و مشترکان جدید، یک هزار و ۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط زمینی و هوایی از آغاز امسال تاکنون احداث شده است. 

ترابی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ متر کابل خودنگهدار با هدف پایداری خطوط برق رسانی و کاهش تلفات انرژی الکتریکی، تقویت شبکه و تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار در خیابان سراوری جنوبی دامغان و نصب ۲۲ دستگاه تابلوی هوشمند قابل قطع از راه دور برای تعدادی از مشترکان کشاورزی، از جمله فعالیت های به انجام رسیده است. 

وی اضافه کرد: هشت ایستگاه هوایی توزیع برق با قدرت یک هزار و ۴۸۵ کیلوولت آمپر به منظور تغذیه برق مشترکان جدید نصب شد. 

ترابی، ظرفیت پست های توزیع برق این شهرستان را ۱۹۰ مگاوات برآورد کرد و گفت: طرح بهینه سازی یک هزار و ۳۰۰ متر شبکه توزیع برق و راه اندازی ۴۰ دستگاه کنتور هوشمند در قالب طرح فراسامانه اندازه گیری و مدیریت انرژی فهام از دیگر فعالیت های اجرایی امسال در شهرستان است.

وی افزود: به منظور مشارکت مشترکان شهرستان در برنامه کاهش مصرف در زمان اوج بار تابستان، با ۱۱ مشترک صنعتی، ۱۰ مشترک اداری، پنج ایستگاه سی‌ان‌جی  و ۱۳۵مشترک کشاورزی تفاهم نامه منعقد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان دامغان، به برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت: احداث شبکه ۲۰ کیلوولت با ترانس ۲۰۰ کیلوولت آمپر در مسکن مهـر جهـت تامین برق بلوک های تهـران قومس و تکمیل طرح توسعه شبکه فشار متوسط هـوایی جاده بشـم، به عـنوان برنـامه های پیش بینی شده این مدیریت تا پایان شهریورماه امسال است.