ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه دریافت مطالبات بازنشستگان با جدیت پیگیری می‌شود.

مهدی فعال روز شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی افزود: با جدیت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، مطالباتی که سال ها باقی مانده بود، پرداخت شد که زمینه رضایتمندی بسیاری از خانواده های شهدا و ایثارگران را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال و مسکن که یکی از اولویت های بنیاد شهید و دغدغه های خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است، نیز کارهای خوبی صورت گرفته که با به نتیجه رسیدن آنها، شاهد حل مشکلات این بخش نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: آزادگان، نشانه تحمل سختی و ایستادگی به خاطر حق در دنیای امروز هستند و همچنان در صف اول دفاع از انقلاب و اسلام قرار دارند که باید برای آنان خدمت رسانی ویژه داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: این استان از اول پیروزی انقلاب اسلامی در حال جنگ با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هنوز باب شهادت در این خطه از کشور باز است.

در پایان مراسم از ۳۱ نفر از آزادگان سادات و نخبه علمی و ورزشی تجلیل شد.

در آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۰ نفر آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.