ارومیه-ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد آموزش و پرورش توجه به هنرستان‌هاست ولی درسال‌های گذشته از توجه به این مدارس غفلت شده‌ است.

محمد مهدی شهریاری روز شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: این عدم توجه موجب ایجاد خلا در این بخش شده ‌است در حالیکه در کشورهای پیشرفته توجه به آموزش‌های مهارتی در راس امور قرار دارد.

وی بیان کرد: مقرر شده است تا یک مدرسه خیرساز در این بخش به صورت پایلوت راه‌اندازی شود که در همین راستا پیگیر افزایش تعداد دانش‌آموزان در این بخش هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بابیان اینکه توجه به تجهیز هنرستان‌ها نیز مورد توجه است اظهار داشت: اخذ سهم استان از اعتبارات ملی باید توسط مسوولان استانی در این زمینه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سهم هنرستان‌های استان برای تجهیز از اعتبارات ملی ناچیز و  تنها ۹ میلیارد ریال بود گفت: از ظرفیت‌های سازمان‌های دیگر نیز برای توسعه این بخش باید بهره گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: ساماندهی و سازماندهی نیروها و موضوع پروژه مهر، ۲ مقوله مهم و در راس فعالیت‌های این نهاد در آستانه بازگشایی مدارس است.

ابراهیم محمدی بیان کرد: سازماندهی نیروی انسانی در استان از دی ماه ۱۳۹۸ شروع شده ‌است و سعی شده تا ۱۵ شهریورماه که تاریخ بازگشایی مدارس است تمام اقدامات لازم انجام شود و کلاسی بدون معلم نباشد. 

وی افزود: بازگشایی مدارس در سه حالت و وضعیت قرمز، زرد و سفید انجام می‌شود و کلاس‌ها به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری در بستر شبکه شاد تشکیل خواهد شد.

آذربایجان‌غربی در سال تحصیلی جاری افزون بر۶۰۷ هزار دانش‌آموز داشت که در پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کردند.