بغداد – ایرنا – ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» در نشست با نخست وزیر عراق تاکید کرد که «مصطفی الکاظمی» در واشنگتن بر اخراج نظامیان آمریکا از خاک کشور پافشاری کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری عراقی «نینا» نزدیک به کانون خبرنگاران عراق روز یکشنبه با انتشار این خبر کوتاه افزود که در این نشست، برنامه سفر الکاظمی به واشنگتن مورد بحث قرار گرفت و از نخست وزیر خواسته شد که بر ضرورت اجرای قانون پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکا در این سفر تاکید کند.

نخست وزیر عراق شنبه شب گذشته با اعضای ائتلاف الفتح که بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق و از ائتلاف های سیاسی نزدیک به الحشد الشعبی است، در منزل شخصی هادی العامری در بغداد دیدار کرد.

این دومین دیدار نخست وزیر عراق با اعضای ائتلاف الفتح در منزل العامری در ماه های اخیر است.

همزمان با انتشار این خبر، « محمد الصیهود» از ائتلاف «دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق از الکاظمی خواست که در مدت کوتاه عمر دولتش یک افتخار تاریخی برای خود به ثبت کند و در سفر به واشنگتن، خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق شود.

در حالی همه در انتظار سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن هستند که برخی تحلیلگران سیاسی در این کشور از احتمال لغو سفر توسط کاخ سفید خبر داده اند.

مقام های عراقی و کاخ سفید هفته گذشته اعلام کردند که الکاظمی، 20 آگوست جاری (30 مرداد) به واشنگتن سفر خواهد کرد.