کرمانشاه - ایرنا- معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه در دانشگاه‌ها اثرگذاری بهتری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام سید «مهدی میراحمدی» روز دوشنبه در آیین معارفه و تکریم سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: کار فرهنگی با قالب فرهنگی تفاوت دارد ما نباید اسیر قالب فرهنگی باشیم زیرا این کار فرهنگی است که در جان و روح انسان می نشیند و ما باید شیفته اثر گذاری هر کار فرهنگی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم، گفت: با وجود اینکه قرن‌ها از حماسه حسینی می‌گذرد و همچنان این واقعه برخلاف رویدادها و وقایع دیگر تاریخ زنده است.

او اظهار داشت: واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان تا همیشه تاریخ ماندگار است.

وی یادآوری کرد: واقعه عاشورا به عنوان یک کلاس درس ، پیام های خود را دارد و برای همه بشریت یک فرهنگ ، یک سرمشق است.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: واقعه عاشورا هر روز ماندگارتر می شود و یکی از رازهای ماندگای این واقعه سنت الهی بودن آن است. 

 مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این آئین گفت: اساتید و کارکنان در این دانشگاه با تخصص های خودشان بی دریغ به مردم خدمت می کنند و خواهان رشد و تعالی در کشور هستند.

حجت الاسلام «جواد افشار» افزود: یکی از خوبی های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک دست بودن آن است چون برای انجام کارهای فرهنگی و اخلاقی نه تنها معاون فرهنگی و بسیج دانشجویی که بسیار فعال بودند همه پای کار بوده و هستند. 

وی اظهار داشت: تمام کانون های علمی ، پژوهشی و ورزشی در دانشگاه در صدد پیشرفت کشور بودند و این همه وحدت در هدف مایه مباهات و افتخار من‌ در زمان خدمت و فعالیتم در این دانشگاه است و از همه تشکر می کنم و خوشحالم که این پنج سال در این دانشگاه خدمت کردم. 

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این آئین گفت: تمام دانشگاه ها خصوصا دانشگاه علوم پزشکی با توجه به شیوع بیماری کرونا در پیشرفت یک کشور بسیار مهم است و

امیدوارم با کمک تمام گروه های پشتیبان با تلاشی جهادی بتوانیم دانشگاه را در بالاترین جایگاه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام «علی محبی» افزود: حجت الاسلام افشار مایه خیر و برکت برای دانشگاه بوده اند و من ضمن تشکر از ایشان امیدوارم بتوانم تمام توقع بزرگواران را به نحو احسن انجام دهم و از خداوند می خواهم همه ما را در این مهم موفق بدارد.