به گزار خبرنگار ایرنا، علیرضا سعدی پور روز سه شنبه در شورای پروژه مهر استان مازندران که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در ساری برگزار شد ، افزود : تمام این محتواها توسط معلمان و آموزگاران بارگذاری شد و از طریق سامانه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
وی گفت که در صورت نیاز برای سال تحصیلی پیش رو نیز این برنامه تمام و کمال درفضای مجازی توسط معلمان و آموزگاران انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اجرای سند تحول بنیادین را از برنامه های اولویت دار نظام آموزشی برشمرد و اظهارداشت : آموزش و پرورش مبنا و مبدء توسعه در هرجامعه ای است و از این حیث که به تربیت انسان می پردازد، جایگاهی مهم دارد که سند تحول بنیادین نیز بر این امر و تربیت شش ساحت انسان تاکید ویژه دارد.
سعدی پور عدالت آموزشی را مهمترین رویکرد سند تحول بنیادین اعلان کرد.
ثبت نام ۹۵ درصد دانش آموزان
دبیر شورای پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران هم در این نشست گفت : پیش بینی می شود در سال تحصیلی پیشرو (۱۴۰۰-۹۹) حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی حرفه ای در مازندران ثبت نام کنند که تاکنون حدود ۹۵ درصد از این دانش آموزان برای ثبت نام مراجعه کردند.
اسفندیار نظری افزود : بیش از نیمی از این دانش آموزان با جمعیت حدود ۲۶۲ هزار نفری مربوط به مدارس ابتدایی است که تاکنون ۹۲ درصد از این دانش آموزان برای ثبت نام مراجعه کردند.
وی پیش بینی کرد تا هفته آینده تمام دانش آموزان ثبت نام کنند.
نظری عدم اعلام نتایج مدارس تیزهوشان و فرزانگان را دلیل اصلی عدم ثبت نام تمامی دانش آموزان در موعد مقرر بیان کرد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران یکی از مشکلات کنونی را تمایل ثبت نام دانش آموزان مدارس غیر دولتی در مدارس دولتی برشمرد و علت این اقبال را خوش درخشیدن مدارس دولتی در ارایه محتوای آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا بیان کرد.
وی گفت : در شرایط کرونایی خانواده ها برای کاهش هزینه خانوار به دلیل ارایه محتوای آموزشی در فضای مجازی تمایل به ثبت نام در مدارس دولتی دارند.
نظری افزود : آموزش و پرورش استان برای ایجاد انگیزه جهت ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی ، پشتیبانی از این مدارس را در سال تحصیلی جدید در زمینه در اختیار قرار دادن محتواهای آموزشی در دستور کار خود دارد.
وی گفت : برای سال تحصیلی آینده حدود ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای مازندران اختصاص داده شد که بخشی از این تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.
نظری با اشاره به برنامه سوق دادن ۵۰ درصد از دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، مشکل استان را در اجرای این برنامه کمبود تجهیزات بیان کرد و اظهارداشت : اگر این تجهیزات در اختیار مازندران قرار گیرد این برنامه به طور کامل قابلیت اجرایی دارد.