ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت امسال، ۱۱ طرح در حوزه‌های آب شهری و روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آنها بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال است.

علیرضا رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت طرح در حوزه آبرسانی روستایی است که برای اجرای آنها ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبار داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، صندوق توسعه ملی و مشارکت بنیاد علوی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: آبرسانی به رستاهای محلملو، امامقلی کندی و تامین آب شرب روستاهای جغال و قیزیل سوری چالدران، تامین آب شرب روستای جان عزیز ماکو و مجتمع قره قشلاق سلماس از جمله طرح های روستای افتتاحی در آذربایجان غربی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها ۹ هزار و ۳۵۰ متر خط انتقال، هفت هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع و سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۹۰ مترمکعب احداث شده است.

رضوی گفت: با افتتاح این طرح ها، ۴۳۳ خانوار روستایی با حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی آبرسانی به مناطق جنوب شرقی شهر ارومیه را از دیگر طرح های آماده بهره برداری در هفته دولت امسال ذکر کرد و افزود: در این طرح، چهار کیلومتر خط انتقال به مخزن توحید اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تامین آب مسکن مهر گلشهر و احداث ایستگاه پمپاژ ریحان آباد از دیگر طرح های آماده بهره برداری در هفته دولت امسال به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، هفته دولت از دوم شهریور همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا هشتم شهریور ادامه دارد.