تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

تهران- ایرنا- مسئولان ستاد مبارزه با کرونا استان تهران تاکید بر استمرار محدودیت‌های کرونایی در شهریور ماه دارند، در حالی که شهردار تهران اعلام می کند که طرح‌های ترافیکی پایتخت از روز اول شهریورماه به صورت مجدد اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، دورکاری کارمندان از تیر ماه جاری بار دیگر ابلاغ و اجرا و ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی که ارتباط نزدیکی به مشتریان داشتند، باشگاه های ورزشی و تالارهای عروسی تمدید شد و به دنبال آن نیز مسئولان پیگیر توقف اجرای طرح ترافیک شدند.

این روزها سخن از حذف این محدودیت ها از ابتدای شهریور ماه هست، همانگونه که پیروز حناچی ۲۶ مرداد در حاشیه دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از اول هم قرار بود طرح ترافیک تا آخر مرداد لغو و بعد از آن اجرا شود.  

فرا رسیدن روزهای محرم که هر ساله پر شورتر از قبل شاهد حضور مردم در مراسم های عزاداری و سوگواری بود و امسال با وضعیت کرونا مواجه شده است، نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و در نهایت استمرار فعالیت حذف طرح ترافیک، دغدغه و نگرانی شیوع بیش از پیش ویروس کرونا را در میان مردم شایع کرده‌است.

اکنون «علیرضا زالی» فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران بر ضرورت استمرار تمدید محدودیت های تردد بخصوص در حوزه کارمندی تاکید دارد و می گوید: به نظر می‌رسد تمدید محدودیت‌ها و استفاده از فضای دورکاری حداقل تا اواسط شهریور ضروری باشد.

زالی، وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا را قرمز می داند و معتقد است که طبیعتا به دلیل روابط گسترده کاری میان استان‌هایی مانند البرز و تهران شیوع کرونا در هفته های پیش رو همچنان ادامه خواهد داشت.

وی به سخنانش آخرین آمار کرونا در تهران را هم اضافه کرد و ادامه داد: در ۲۴ ساعتی که گذشت تعداد بیماران جدیدی که در بیمارستانهای استان تهران با تشخیص کرونا بستری شده اند در بخش های عادی ۴۰۲ بیمار و در بخش های ویژه به ۱۳۳ بیمار رسیده است.

زالی افزود: سهم مراجعان جدید سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی با تشخیص کووید ۱۹ که نیاز  به بستری داشته اند ۸.۴ دهم درصد بوده و از این تعداد سهم افرادی که نیاز به بستری در بخش آی سی یو داشته اند نیز ۲۴ درصد گزارش شده است.

اکنون «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران با تکرار آمار اعلامی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، می گوید: تداوم محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله دورکاری کارمندان ۲۹ مرداد در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود.  

وی تاکید می کند: ما به استمرار محدودیت‌هایی که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا موثر است، اصرار داریم و مجازات متخلفان و خاطیان از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد که باید با جدیت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

به سخنان استاندار تهران باید نظر دکتر «محمدرضا ظفرقندی» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور را نیز اضافه کرد که در آخرین خبر خود اعلام کرده است: جامعه پزشکی با برنامه دولت برای جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند موافق است و کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا و شورای امنیت ملی در حال تدوین دستورالعمل اجرایی این اقدام است.

ظفرقندی ادامه داده است: اصرار داریم که برگزاری هر نوع مراسمی که منجر به تجمع افراد شود، ممنوع باشد و مراسم‌های ویژه ماه محرم نیز طبق دستورالعمل‌های مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اجرا گردد.

با تمامی این سخنان و شرایط، تایید استمرار یا حذف هر نوع محدودیتی مانند تمامی تصمیم ها و پیشنهادهای استان تهران، باید در ستاد ملی کرونا بررسی و تصویب شود.