به گزارش روز سهشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سیدحمید موسوی در نشست بررسی توسعه خطوط مترو در شمال تهران، برای سرعتبخشی در اجرای این پروژه از معاونین شهرسازی، مالی و ترافیک شهرداری منطقه یک درخواست کرد ظرفیتهای نقدینگی و مشخصات املاک واقع در مسیرهای اجرای پروژه را در کمترین زمان ممکن در اختیار شرکت مترو قرار دهند.
وی همچنین از شرکت مترو نیز درخواست کرد گزینه پیشنهادی برتر و نهایی خود را برای مسیر پروژه در ظرف زمانی کمتری به منطقه اعلام کنند.
علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با همکاری نزدیک منطقه یک و فراهم شدن بسترهای لازم، اقدامات اجرایی خود را آغاز کند.
در این جلسه مقرر شد برای انجام هماهنگی و تبادل اطلاعات لازم، جلساتی به صورت هفتگی با محوریت پروژه اتصال خط سه به یک متروی شهر تهران برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این پروژه برگزار شود.
نشست بررسی توسعه خطوط مترو در شمال تهران با حضور شهردار منطقه یک، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، مدیران و مشاوران آن شرکت، معاونین شهرسازی، ترافیک و مالی شهرداری منطقه یک برگزار شد.
خط یک مترو تهران از میدان تجریش در شمال تهران آغاز شده و تا کهریزک و شهر آفتاب ادامه دارد، این خط با خط سه در ایستگاه متروی شهید بهشتی، با خط ۶ در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر، با خط چهار در ایستگاه مترو دروازه دولت، با خط ۲ در ایستگاه متروی امام خمینی و با خط هفت در ایستگاه مترو میدان محمدیه تقاطع دارد.
همچنین خط سه مترو از آزادگان در جنوب تهران آغاز شده و در ایستگاه قائم و شهید باهنر در شمال شرق و شمال تهران پایان مییابد، این خط در ایستگاه مهدیه با خط هفت، در ایستگاه تئاترشهر با خط چهار، در ایستگاه ولیعصر(عج) با خط ۶ و در شهیدبهشتی با خط یک تقاطع دارد.
شهردار منطقه یک تهران پیش از این اعلام کرده بود که با موافقت شرکت مترو و ابلاغیه شهرداری تهران، اتصال خط یک به خط سه جزء اولویتهای توسعه مترو قرار گرفته و این اتصال از مترو میدان نوبنیاد به خط میدان تجریش خواهد بود تا ترافیک منطقه سبکتر شود.