اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد)، نماد مسئولیت‌پذیری مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات اجتماعی است.

«سعید فرخی» روز سه‌شنبه در حاشیه حضور در مرکز سامداستان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: این سامانه راه ارتباطی  آسان شهروندان با مدیران دستگاه‌های اجرایی است که از طریق آن بستری فراهم شده تا مردم بدون مراجعه حضوری، درخواست‌ها و مسایل خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: استاندار،معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌ها در راستای تکریم ارباب رجوع و شنیدن گزارش‌ها و مطالبات مردم همه روزه در سامانه سامد حضور یافته و پای صحبت‌های مردم می‌نشینند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: سامانه سامد به‌عنوان  بستر ارتباطی دولت و مردم در چند سال اخیر عملکرد موثری داشته و میزان رضایتمندیاز آن چشمگیر است.

فرخی بیان کرد: درخواست‌های تماس‌گیرندگان بیشتر در حوزه مسایل عمرانی و مدیریت شهری است که مردم علاوه بر مطرح کردن مشکلات راهکارهای لازم را نیز ارائه می‌کنند که در بسیاری از موارد راه‌گشا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با حضور در مرکز سامد به تماس‌های تلفنی تعدادی از شهروندان پاسخ داد.

اشتغال، دریافت تسهیلات، تقسط تسهیلات، مشکلات تامین مواد اولیه تولیدکنندگان، مسائل و مشکلات مدیریت شهری، جاده‌ای و حمل و نقل مهمترین خواسته‌های مردم در تماس تلفنی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بود.

یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.

هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.