به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور برخی از اعضا و ارتباط با اعضای استانی این کمیسیون بهصورت مجازی در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، از تلاش کارشناسان این حوزه درخصوص بررسی و تدوین سطحبندی اهداف آموزش عمومی قرآن تشکر کرد و اظهار داشت: نکتهای که در سطحبندی اهداف آموزش عمومی قرآن باید بهطورجدی در نظر گرفته شود، این است که سطحبندی آموزش مسایل قرآنی باید با برنامهریزی منسجم و بر طبق مطالعات و نظرات متخصصین در این زمینه انجام شود و آموزش قرآن را بهصورت گامبهگام پیش ببرد. در هر سطح باید یکقدم نسبت به سطح قبلی جلوتر باشیم و این پیشرفت را حس کنیم.
وی درمورد طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیتهای حرفهای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیشدبستانی در آموزش قرآن کریم افزود: در اهمیت این دوره ازنظر تأثیر بر دانش آموزان تردیدی نیست.
وزیر آموزشوپرورش تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم فقط از طریق آموزشهای ضمن خدمت نمیتوانیم انتظار توانمندی واقعی را از معلمان و مربیان دبستان و پیشدبستانی در زمینه آموزش قرآن داشته باشیم.
حاجی میرزایی یادآور شد: باید توجه کنیم که بیش از ارائه نظر بر روی کاغذ باید به خروجی و نتایج کار دقت داشته باشیم و اگر شرایطی وجود دارد که نتایج مطلوب و پایداری از انجام طرح نداشته باشیم، انجام سریع طرح را باید منوط به تحقیقات بیشتر کنیم تا ضریب اطمینان را از حصول نتایج مورد نظر بالا ببریم.
وی دستور کار جلسه امروز را بررسی پیشنویس ضوابط عضویت دستگاهها در کمیسیونها و کارگروههای آموزش عمومی قرآن بیان کرد و گفت: واقعاً باید تلاش کنیم و این مستلزم تلاش مستمر دبیرخانه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قران است؛ و باید طرحهای ارائه شده در این جلسات در دبیرخانه بررسی و کامل شده و سپس در این جلسات مطرح و تصویب شود.