ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجا‎ن‌غربی گفت: دمای هوای استان، از فردا، چهارشنبه افزایش می‌یابد.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه در خنک‌ترین ساعات به ۱۷ و در گرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

وی گفت: طی این مدت شهرستان بوکان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و شهرستان اشنویه با دمای ۱۳ درجه  سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شده‌است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میانگین دما در استان طی هفته گذشته ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود، ادامه داد: از روز سه شنبه به تدریج هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش ملایم باد نیز در استان گزارش شده، افزود: از اوایل هفته بعد دمای هوای استان دوباره کاهش می یابد.

وی با اشاره به خروج امواج کم دامنه بارشی از استان نیز اظهار داشت: این امواج موجب بارش باران به میزان ۲ میلی متر در سلماس در روز گذشته شد که بیشترین بارندگی ثبت شده در استان بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.