سنندج- ایرنا- امام جمعه بانه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و راهی برا مقابله با دشمنان است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانه افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه اسلامی بسیار ضروری است چراکه بهترین انسان‌ها از نظر اسلام کسانی هستند که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در امور زندگی خود قرار می‌دهند.

وی به مهمترین دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همه مسائل جامعه در مقوله امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرد که برای راهنمایی و هدایت جامعه بر همگان واجب است.

ماموستا خدایی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مبارزه با دشمنان است بنابراین باید این فریضه الهی را با گفتار و رفتار اجرایی کنیم.

سرپرست فرمانداری بانه نیز گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر بستر را برای امنیت و آسایش جامعه فراهم می‌کند بر این اساس این فریضه برای تمام جوامع ضروری است.

اسماعیل رستم پور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمان و مکان مشخصی ندارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسوولیت شرعی و سیاسی همه مردم و تنها را مقابله با انحرافات اخلاقی و قدرت های استکباری است.

وی گفت: باید با رفتار و عملکرد و بر اساس آموزه های دینی ثابت کنیم که در راستای امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کنیم و باید برای انجام این فریضه الهی همه جنبه ها را در نظر بگیریم و در قبال آن احساس مسوولیت کنیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.