ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: این شرکت موفق به کسب تقدیرنامه ۲ستاره در سومین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر در سطح کشور شد.

علیرضا شیخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشارکت در سومین دوره جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۶ در اولین دوره این جشنواره شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی شرکت شده و در سال ۱۳۹۷ در سطح گواهینامه شرکت و موق به اخذ تقدیرنامه تک ستاره شدیم.

وی افزود: برای سال ۱۳۹۸ نیز که به تازگی نتایج آن مشخص شده است شرکت گاز آذربایجان غربی موفق به کسب تقدیرنامه ۲ ستاره شد.

وی با بیان اینکه موفقیت حاصل شده، نتیجه تلاش و همت کارکنان و مدیران شرکت گاز استان بود، اضافه کرد: با توجه به اهمیت مدیریت کیفیت، حضور در جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر و آیتم‌های استاندارد در نظر گرفته شده برای کسب ستاره، منجر به شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت گاز آذربایجان‌غربی شده است.

شیخی، ابراز امیدواری کرد با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شناسایی شده و بهبود خدمات به ذینفعان و مشتریان، شرکت گاز آذربایجان‌غربی بتواند طی جشنواره‌های آتی، عملکرد بهتر و بالاتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۴۰ مورد انشعاب گاز در استان نصب و ۶ هزار و ۸۴۲ مورد اشتراک جدید جذب شده است.

علیرضا شیخی با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه‌های گازرسانی با جدیت در حال اجراست، افزود: طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۳۸۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

وی وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجرست و نزدیک به ۴۸۰ روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سختی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ایجاد رضایت‌مندی دارد.

شیخی، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبا استان ایفا می‌کند.

گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید در مقایسه با تمامی دولت‌های قبل از آن، سه برابر شد.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود.