از آنجایی که برخی ناهماهنگی ها در ساختار و مکانیزم نامناسب در دستگاهها باعث کندی روند رسیدگی به مطالبات عمومی شده سامانه سامد بستری برای ارتباط مردم با دولت شد تا صدای مردم به مسوولان رسیده شود.
در سامانه سامد تمام مکالمات مردمی ثبت و ضبط می شود و در مرکز و بازرسی پیگیری و طی ۱۰ تا ۱۵ روز نتیجه به پیگیری ها اعلام خواهد شد.
سامد آمد تا روند رسیدگی به تمام شکایت و گزارش های مردمی را تسریع بخشد و مانند رسانه ای کارآمد ارتباط مردم و دولت را هرچه بیشتر تقویت کرده و به عنوان یک پل ا رتباطی فاصله دولت و مردم را به حداقل برساند.
این بستر مهم ارتباطی با به حداقل رساندن مکاتبات کاغذی، زمینه را برای تحقق هرچه بیشتر دولت الکترونیکی و تسریع در تامین خواسته های مردمی فراهم کرد.
این سامانه فرصت انتقال اطلاعات به مسوولان را از مردم فراهم و مسیرهای قابل دسترسی برای مردم به منظور بیان درخواستها را مشخص کرد تا عملکرد نامطلوب دستگاههای اجرایی در تامین خواسته های مردم در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مجریان برسد.
ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان از اهداف راه اندازی شبکه ارتباط دولت و مردم به شمار می رود.
استان البرز نیز همپای سایر استان های کشور با این بستر قابل اعتماد برای مردم به منظور ارتباط با دولت فعالیت های ویژه ای را در حوزه تامین رضایت مندی مردم داشته است.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز روز پنجشنبه در این باره گفت: امسال تاکنون در مجموع پنج هزار و ۱۴۸ تماس با مرکز سامد این استان برقرار شده است.
عباس اسلامی افزود: از مجموع این تعداد یک هزار و ۵۵۰ تماس در لیست استعلام و سه هزار و ۵۹۸ تماس در لیست کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات بیماران خاص ( مباحث مربوط به بیماری کرونا) ، قطع آب، وام ودیعه مسکن ، کمک مالی برای امرار معاش و وام قرض الحسنه از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی مردم استان البرز است.
اسلامی گفت: اکنون ۱۱۰ دستگاه اجرایی به شبکه سامد البرز متصل هستند که شهرداری ها، دستگاه های خدمت از جمله آنها به شمار می رود.