تهران-ایرنا- مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های گرامیداشت روز پزشک، اول شهریور در سطح مناطق ۲۲گانه پایتخت، سازمان‌ها و شرکت‌های این نهاد، گفت: آیین بزرگداشت مدافعان عرصه سلامت به این مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت کشور در شرایط شیوع کرونا، جامعه پزشکی کشور را در خط مقدم مقابله با این بیماری دانست و اظهارداشت: پزشکان و مدافعان سلامت، رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

وی گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد بستر اطلاع‌رسانی در مناسبت‌های حوزه سلامت و به پاس قدردانی از زحمات جامعه پزشکی شهر تهران از این فرصت برای برنامه‌ریزی گرامیداشت روز پزشک با هدف گرامیداشت مقام و منزلت پزشکان، آیین بزرگداشت مدافعان عرصه سلامت، تقدیر از اعضای داوطلب کانون پزشکان محلات و تقویت زمینه مشارکت و همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی بهره برده است.

نصیری افزود: در این راستا از اول تا هفتم شهریورماه با همکاری ادارات سلامت مناطق۲۲گانه شهرداری، خانه‌های سلامت محلات، کانون پزشکان محلات، سازمان‌های تابعه شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های گسترده‌ای در پایتخت اجرا می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، تقدیر از دبیران منطقه‌ای کانون پزشکان شهر تهران از طریق ارسال لوح تقدیر و هدیه برای دبیران کانون پزشکان مناطق و برگزاری مراسم «سوگ آنلاین» ویژه مدافعان سلامت مناطق۲۲ گانه با مشارکت منطقه۱۳ در روز شنبه(یکم شهریور) به شرح قرائت قرآن و مدیحه‌سرای به صورت مجازی از طریق نشانی‌های: https://instagram.com/labkhande_salamat۱ و https://instagram.com/region۱۳.municipality.tehran، تقدیر از مراکز درمانی حوزه کرونا و تجلیل از خانواده‌های مدافعان سلامت در سطح مناطق را از جمله اقدامات این نهاد به مناسبت روز پزشک عنوان کرد.

وی بیان کرد: تمامی زیرمجموعه‌های شهرداری تهران از جمله سازمان زیباسازی در چاپ و اکران طرح گرافیکی پویش همدلی مدافعان سلامت، شرکت مترو در اکران طرح گرافیکی پویش همدلی مدافعان سلامت از طریق فضاهای اطلاع‌رسانی و مانیتورها، شرکت واحد اتوبوسرانی در درج پیام گرامیداشت روز پزشک بر روی تابلوهای نوشتاری LEDاتوبوس‌ها همکاری کردند.

نصیری افزود: شرکت خدماتی کالای شهروند در درج پیام گرامیداشت روز پزشک بر روی قبوض فروش کالا، اطلاع‌رسانی و تبلیغات پویش همدلی مدافعان سلامت و سازمان میادین میوه و تره بار با درج پیام‌های روز پزشک بر روی قبوض فروش کالا و اطلاع‌رسانی و تبلیغات روز پزشک نیز همکاری کردند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهارداشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشتی برنامه‌های گرامیداشت روز پزشک با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفربهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.