لارستان- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: ۷۲ طرح عمرانی و اقتصادی با مجموع اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده ۸۴۳ میلیارد ریال هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

جلیل حسنی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها اعم از افتتاحی و کلنگ زنی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، عمران شهری و روستایی،  بهداشت و درمان، آموزش و منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: از این ۷۲ طرح عمرانی و اقتصادی ۶۴ مورد با میزان اعتبار هزینه شده ۷۸۲ میلیارد ریال افتتاحی و هشت طرح با پیش بینی اعتبار افزون بر ۶۱ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

حسنی گفت: از مجموع کل اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده حدود ۵۸ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و ۲۹ میلیارد ریال نیز کمک های خیرین و مابقی نیز اعتبارات دولتی است.

فرماندار لارستان برخی از مهمترین طرح های قابل افتتاح در هفته دولت در سال ۹۹ این شهرستان  را شامل هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان از جمله بخش زنان بیمارستان امام رضا در لار، ۱۸ واحدمسکونی اسکان پزشکان ، پایگاه اورژانس جاده ای چهاربرکه و همچنین ساختمان استاد سرا، پنج طرح عمران شهری ، ۲ طرح برق رسانی، بهسازی منازل روستایی با میزان تسهیلات اعطایی افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال، ۲ طرح صنعتی و ۲ طرح کشاورزی عنوان کرد.

شهرستان لارستان با مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.