مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: امسال ۶ وقف جدید به ارزش هشت میلیارد و ۶۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات به ثبت رسیده که این شهرستان را پیشتاز وقف در آذربایجان‌غربی کرده است.

رحمان شمسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال چهار قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین زراعی در مجموع به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به ارزش چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال وقف شده است.

وی افزود: همچنین یک ساختمان مسکونی نوساخت ۲ طبقه با زیربنای ۲۰۶ متر مربع و به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال وقف شده و به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به نیت و اهداف وقف اضافه کرد: این موقوفات توسط چهار واقف نیک‌اندیش در ۲ روستا و شهر سردشت جهت خدمات عمومی و بهداشتی، مصالح عمومی، حقوق امام جماعت و خادم مسجد وقف شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

شمسی اظهار داشت: این سازمان به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است؛ مردم مومن سردشت برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند، مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

در شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی ۴۰۰ موقوفه و ۶۲۰ رقبه وجود دارد.