سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ۷۳ طرح برق‌رسانی با ۲۷۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال هزینه در هفته دولت امسال در شهرستان‌های این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: ۶ طرح در زمینه بهسازی و تامین روشنایی معابر با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال، ۲۲ طرح مربوط به اصلاح و بهینه سازی خطوط برق‌رسانی، تجهیزات و برق‌آلات در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش تلفات انرژی برق با هزینه‌کرد ۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در این استان همزمان با هفته دولت امسال افتتاح می‌شود. 

وی بیان کرد: ۱۱ طرح روستایی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال اعتبار و ۳۴ طرح توسعه و احداث شبکه و تاسیسات توزیع برق به منظور ظرفیت‌سازی برای مشترکان جدید از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت ‌۹۹ است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: تلفات انرژی در بخش توزیع برق استان بر اساس بررسی‌ها از میانگین کشوری کمتر و حدود ۶ درصد است و این مساله به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در تامین و توزیع برق پایدار است.

دستاورد دولت تدبیر و امید در صنعت برق سمنان

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در صنعت برق استان سمنان، تصریح کرد: شبکه هوایی توزیع برق در این استان در دولت تدبیر یکهزار و ۳۰۵ کیلومتر افزایش یافت.

موسوی‌زاده ادامه داد: یکهزار و ۷۳۹ دستگاه پست‌ توزیع برق از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان سمنان نصب شد و ظرفیت پست‌های توزیع برق ۲۳۴ مگاولت آمپر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان یادآور شد: ۶۶۳ انشعاب در بخش چاه‌های آب کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون در استان نصب شد و تمام روستاهای این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

۵۵ طرح برق‌رسانی با ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه در هفته دولت ۹۸ در شهرستان‌های استان سمنان افتتاح شد.