تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

همدان- ایرنا- نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان از شناسایی پیکر مطهر «علی محمد قنبری» یکی از شهدای نهاوندی پس از ۳۴ سال خبر داد.

سرهنگ پاسدار بهرام دوست‌پرست روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سرباز وظیفه «علی محمد قنبری» از نیروهای لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع)، ۲۰ شهریور سال ۶۵ در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین با توجه به کارت، پلاک هویتی شناسایی شد.

نماینده کمیته جست وجوی مفقودین بیان کرد: پیکر این شهید والامقام روز شنبه از معراج شهدای تهران به همدان منتقل شده و آیین شب وداع در شب های شنبه و یکشنبه در شهر همدان و نهاوند برگزار شده و روز دوشنبه پس از تشییع پیکر این شهید با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای نهاوند آرام می گیرد.

سرهنگ دوست پرست اظهار داشت: مادر این شهید در قید حیات بوده و خانواده این شهید از سوی کمیته جست و جوی مفقودین به مشهد مقدس اعزام شدند و همزمان با ورود پیکر این شهید به همدان از این سفر معنوی بازمی‌گردند.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید، ۴۶۴ شهید مفقود الجسد، ۱۷ هزار و ۳۰۰ جانباز و یک هزار و ۴۹ آزاده سرافراز از دوران هشت سال دفاع مقدس به یادگار دارد.