مهاباد- ایرنا- ۲ دستگاه تونل به طول ۳۸۳ متر در محور شاهین‌دژ به تکاب در جنوب آذربایجان غربی، عصر امروز، پنجشنبه با حضور "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شاهین‌دژ روز در آیین افتتاح این تونل‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث این ۲ دستگاه تونل بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن در مجموع ۲.۵ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی رفته است. 

ایوب آذین‌پور ادامه داد: این پروژه یکی از طرح‌های بزرگ راهسازی استان بود که با توجه به بار ترافیک سنگین محور شاهین‌دژ ـ تکاب، احداث این تونل علاوه بر دگرگونی ضریب ایمنی جاده، آمار تصادفات جاده‌ای منطقه را نیز به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در آیین افتتاح این طرح راهسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده شاهین‌دژ و تکاب، فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام جمعه شاهین‌دژ نیز با اشاره به اینکه جاده‌های مواصلاتی این شهرستان تبدیل به جاده مرگ برای مردم این منطقه شده است از وزیر راه و شهرسازی خواستار رسیدگی سریع به این مشکل قدیمی شده و طوماری را که مردم شاهین‌دژ در خصوص جاده‌های این شهر امضا کرده بودند به وزیر راه و شهرسازی تحویل داد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و امشب این استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی - قطور - رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.