تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که انتظار دارد امارات تنها کشوری نباشد که توافق صلح با اسرائیل را امضا می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی امروز / پنجشنبه/ در صفحه رسمی توئیتر مدعی شد که توافق عادی سازی روابط با امارات یک گام با اهمیت در راه تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه است و واقعیت منطقه را به شکل بی سابقه‌ای تغییر خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که همه ملت‌های منطقه از توافق ( احتمالی) در زمینه اقتصادی، پزشکی، تجارت، گردشگری وزمینه‌های دیگر بهره خواهند برد.

ابوظبی و تل آویو در اقدامی که اغلب آن را پایمال کردن مساله فلسطین می‌دانند، هفته گذشته برای عادی سازی روابط بین خود با وساطت واشنگتن به توافق رسیدند.

جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توافق ریاض با تل آویو را برای آنها سودمند دانسته است اما عربستان توافق با رژیم صهیونیستی را مشروط به دستیابی صلح با فلسطینی‌ها کرد.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که کشور بعدی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عربستان خواهد بود.

یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا پس از سفر به ابوظبی برای مذاکرات با مقامات اماراتی این کشور را به مقصد منامه به قصد مذاکره در راستای عادی سازی روابط با بحرین ترک کرده است.

به دنبال اعلام توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها با برگزاری اعتراضاتی تصاویر نتانیاهو، ترامپ و محمد بن زاید ال نهیان ولیعهد ابوظبی را در مجموعه مسجد الاقصی و دیگر نقاط کرانه باختری به آتش کشیدند. فلسطینی‌ها امروز نیز اعتراضاتی را علیه این توافق در کرانه باختری به راه انداختند.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان در اعتراض به این امر سفیر خود از ابوظبی را خارج کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در سخنانی مطرح کرد: ما نیز ممکن است روابط دیپلماتیک خود با دولت ابوظبی را به حالت تعلیق درآورده یا سفیر خود را فراخوانیم.