مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تسهیل احداث کریدور شمال به جنوب و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل از برنامه‌های اولویت‌دار استان در سال جاری است.

محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح‌های راهسازی مهاباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه مهم اقتصادی که ۴۰ کیلومتر از ان به بهره برداری رسیده است نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و استان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این پنجمین سفر وزیر راه و شهرسازی طی ۲ سال اخیر به این استان است افزود: در روز نخست این سفر نیز اقدامات ویژه‌ای با دستور وزیر راه و شهرسازی در استان در دستور کار قرار گرفت که بهبود کیفیت و تبدیل مسیر ایواوغلی – بازرگان به بزرگراه از جمله آنهاست.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشکلات مربوط به طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن، طرح تفضیلی شهرهای مختلف استان و روکش محورهای موصلاتی در سطح استان هم با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی و نسبت به رفع نواقص موجود تصمیم‌گیری‌های خوبی اتخاذ شد.

شهریاری با اشاره به نگاه ویژه دولت در حوزه حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای توسعه بزرگراه و بهبود کیفیت جاده‌ای، مسیرهای مختلفی در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است به طوریکه در بودجه سال جاری نیز مهمترین بخش مورد توجه در تخصیص‌های اولیه، بخش حمل و نقل است.

در حال حاضر، آذربایجان غربی ۱۰ هزار و ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی، روستایی و مرزی دارد که از این میزان ۴۰ کیلومتر شامل حدود ۱.۵ درصد آزادراه، ۳۸۷ کیلومتر بزرگراه و ۵۷۳ کیلومتر جاده اصلی است.

همچنین در این استان ۱۸۶۴ کیلومتر جاده فرعی، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ جاده روستایی و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی مرزی وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان مهاباد ضمن دیدار با مسوولان اجرایی این شهرستان از طرح تعریض محور مهاباد - ارومیه نیز بازدید کرد. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی - قطور - رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.

برچسب‌ها