بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در دانشگاه بیرجند بازدید کرد و روند برگزاری آزمون و تدابیر بهداشتی را مورد ارزیابی قرار داد.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید که رییس دانشگاه بیرجند نیز حضور داشت، با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری گفت: دغدغه خانواده داوطلبان آزمون سراسری برطرف شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از روز گذشته، برگزاری کنکور سراسری در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی آغاز شد و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تلاش مجموعه مدیریت دانشگاه، دغدغه خانواده‌های محترم برطرف شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با تلاش‌های انجام شده و تعیین مکان‌های مناسب، داوطلبان در ۱۱ شهرستان استان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی گفت: رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده و امکانات لازم از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار داوطلبان عزیز قرار گرفته و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیش از ضوابط مربوطه رعایت شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ با پیش‌بینی تدابیر بهداشتی و افزایش ۲ برابری حوزه‌های امتحانی در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی و در چهار گروه آزمایشی از روز چهارشنبه آغاز شد و تا روز شنبه یکم شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

۱۵ هزار و ۹۵۶ دواطلب از خراسان جنوبی در آزمون سراسری سال ۹۹ طی چهار روز شرکت می‌کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۶۷۲ نفر در حوزه دانشگاه بیرجند آزمون می‌دهند.