مهاباد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح کریدور شمال به جنوب کشور به تصویب رسیده است.

محمدرضا کدخدازاده روز پنجشنبه در جریان بررسی مشکلات بخش راه بوکان که با حضور نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان تشکیل شد افزود: برای ۷۰۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب که بوکان نیز در این مسیر قرار دارد چهار هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که ۲ هزار میلیارد ریال آن به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های راهسازی که پیشرفت فیزیکی دارند و از لحاظ ترافیکی در اولویت و دستور کار بوده و مورد توجه مسوولان راه و شهرسازی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: اختصاص نقدینگی و اسناد خزانه برای محور بوکان به میاندوآب و نیز ارزیابی مزارع حاشیه کریدور انجام شده و تا پایان کار دولت کارهای مهم و بخشی از طرح نیز اجرا خواهد شد.

کم‌کاری وزارت راه و شهرسازی در محور بوکان _ میاندوآب مشهود است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کم‌کاری وزارت راه و شهرسازی در این پروژه کاملا مشهود است و این وزارت باید با نگاه ویژه‌ای این پروژه را تا پایان دولت به اتمام برساند.

انور حبیب‌زاده ادامه داد: بخشی از کریدور غرب کشور که در بوکان اجرا شده از وضعیت خوبی برخوردار نیست و نبود بزرگراه در این منطقه به معضل بسیار بزرگی برای این شهرستان تبدیل شده است.

وی از کریدور شمال به جنوب به عنوان مسیر کربلا یاد کرد و گفت: مسیری که متصل کننده کشور به کربلا باشد شایسته نیست که مسوولان وزرات راه به آن توجه کافی نداشته و پس از ۱۶ سال همچنان بلاتکلیف بوده و به کندی عملیات آن اجرا شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مسوولان راه و شهرسازی باید برای این محور و  پیچ حادثه‌خیز "ملالر" توجه خاصی نشان داده تا از تلفات جانی شهروندان کاسته شود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

"محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی - قطور - رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ‌زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.