شیراز - ایرنا- یکم شهریور ماه امسال برابر با روز پزشک رنگ و بوی دیگری دارد ، امسال روز پزشک یاد آور رشادت ها ، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان متعهدی است که در کارزار کرونا جامه خدمت پوشیدند و تلاش کردند رخت تندرستی به تن آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه به مناسبت یکم شهریور ماه و روز پزشک؛ در پیامی خدمات پزشکان در تسری سلامت در جامعه را ستود و آن را تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت دانست.

در پیام مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز   به مناسبت فرا رسیدن یکم شهریور، روز پزشک، آمده است : این روز را به جامعه پزشکی تبریک گفته و از خدمات آنان به ویژه در بحران کروناویروس قدردانی می کنم.

 دکتر  لطفی  در این پیام خدمات پزشکان در تسری سلامت در جامعه را تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت دانست و یاد آور شد : آغاز شهریور هر سال مناسبتی ویژه در تقویم سلامت کشور است برای پاسداشت کسانی که برای حفظ ارزشمندترین موهبت خداوندی که همانا سلامت بشر است، سوگند یاد کرده اند و این عهد مقدس، گاه به بهای جان بوده است.

یکم شهریور مصادف است با زادروز حکیمی فرزانه که ارمغان پزشکی ایران را به دنیا صادر کرد و امروز از گذر قرن ها، یکایک اعضای جامعه سلامت کشور به او مفتخر و مدیونند.

امسال این روز را در حالی گرامی می داریم که در گذر ماه های اخیر، جامعه پزشکی کشور همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، با بحرانی همه گیر مواجه بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با پدیده شوم ویروس کرونا، کوشش گسترده ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام آور سلامت در اقصی نقاط مرز پرگهر ایران اسلامی باشند و در این ایام، با تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت، ایثار و شرافت حرفه ای، به نحو مسوولانه ای در این عرصه ایفای نقش کردند.

با پاسداشت و ادای احترام به پزشکان شهید عرصه سلامت کشور، فرا رسیدن این روز را به یکایک اعضای جامعه پزشکی کشور، به ویژه همکاران خدوم حوزه پزشکی استان فارس صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم ثمره تلاش و همت شبانه روزی شما عزیزان، تامین امر سلامت در جای جای وطن عزیزمان باشد.

ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش های بی شائبه شما همراهان سلامت کشور، لازم است تاکید کنم شما بزرگواران در ماه های اخیر به زیبایی صحنه هایی مثال زدنی از ایثار و از جان گذشتگی خلق کردید و اکنون مردم عزیزمان بیش از همیشه همراه و همدل شما هستند و این خود موهبتی ارزشمند برای جامعه پزشکی کشور است.

به همین مناسبت از مردم بزرگوار استان نیز می خواهم تا در حمایت از تلاش های فداکارانه خانواده سلامت استان، به رعایت اصول بهداشتی پایبند بوده و حامی سلامت خود و عزیزانشان باشند.

معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارسال پیام های جداگانه ای، روز پزشک را گرامی داشتند و از خدمات مدافعان سلامت در این ایام تقدیر کردند.

معاون آموزشی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت روز پزشک اظهار داشت : بهترین شیوه قدردانی از پزشکان در شرایط کنونی، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

محسن مقدمی در این پیام یاد آور شد : نخستین روز شهریور ماه امسال در شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹ ، زمینه ای در دنیا ایجاد شده است تا از خود گذشتگی و تلاش پزشکان را بیش از گذشته شاهد باشیم و در نقاط مختلف جهان و کشور عزیزمان می بینیم که این قسم خوردگان برای درمان بیماران و بازگرداندن سلامت به جامعه، چه مسوولانه از خود می گذرند.

پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه با دانش و توان تخصصی خود، علاوه بر تربیت و آموزش نیروی متخصص موردنیاز کشور در عرصه سلامت، فداکارانه بر بالین بیماران حاضر می شوند تا واسطه درمان باشند و اینجانب روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا که به نیکی به نام روز پزشک نامگذاری شده را بهانه ای می کنم تا در این روزهای طاقت فرسای پزشکان، به این مدافعان سلامت تبریک و خداقوت گفته و از پروردگار مهربان برای این بزرگواران آرزوی سلامتی و توانمندی روزافزون نمایم.

در پایان این پیام آمده است : آنچه را که تمامی پزشکان خواستارند را از خالق توانا طلب می کنم تا در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن تلاش این مدافعان سلامت و شکست بیماری کووید ۱۹باشیم و مردم همیشه قدردان ایران اسلامی نیز می دانند که بهترین شیوه قدردانی از پزشکان در شرایط کنونی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است تا سلامت جامعه تضمین و تلاش های پزشکان مثمر ثمر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به مناسبت روز پزشک در پیامی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل همزمان شدن با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان و جانفشانی جامعه پزشکی در عرصه مقابله با کرونا و تقدیم شهدای راه سلامت، به عشق نظام جمهوری اسلامی و مردم، روز پزشک حال و هوایی متفاوت و معنوی تر از سال های پیش دارد.

مهرداد شریفی اضافه کرد: اینجانب به رسم ادب و قدرشناسی، یکم شهریور ماه، زادروز حکیم فرزانه و افتخار پزشکی ایران زمین؛ شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به نیکی روز پزشک نام نهاده شده را گرامی می دارم و تلاش پزشکان گرانقدر به ویژه مدافعان سلامت که جلوه هایی جدید از ایثار در عرصه پزشکی را آفریدند و اساتیدی که در رشته پزشکی از محضرشان کسب دانش و معرفت کردم، را صمیمانه ارج می نهم.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه هم به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک در پیامی تاکید کرد : روز اول شهریور ماه، یادآور زادروز یکی از بزرگترین مفاخر پزشکی ایران و جهان یعنی حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا است. همچنین، این روز در تقویم رسمی کشور عزیزمان با عنوان «روز پزشک» شناخته شده است،.

عباس رضاییان زاده افزود: لذا این مناسبت، بهانه ای خواهد بود تا خدمات شبانه روزی و خالصانه هزاران پزشک هموطن خود را ارج نهیم و قدردان تلاش ها و جانفشانی های این عزیزان در راه خدمت به هموطنان خود و ارتقای نظام سلامت میهن مان باشیم.