پکن- ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای از روابط ایران و چین از زمان جاده ابریشم قدیم تاکنون به عنوان روابطی بر پایه احترام متقابل یاد کرد که می‌تواند پشتوانه‌ای مستحکم برای ورود دو کشور به روابط راهبردی بلند مدت باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سرکنسولگری ایران در شانگهای، «رمضان پرواز» جمعه شب در نشست هم اندیشی خدمات کنسولی اتباع خارجی در استان جه جیانگ، روابط ایران و چین در تمامی زمینه‌ها را رو به پیشرفت عنوان کرد و از اراده رهبران دو کشور برای ورود به دوره جدیدی از روابط بلند مدت راهبردی نام برد.

او اظهار کرد: حجم روابط تجاری استان جه جیانگ با ایران در سال ۲۰۱۹ افزون بر ۴.۵ میلیارد دلار بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف همکاری، امکان افزایش حجم مبادلات دوجانبه بیش از گذشته وجود دارد.

سرکنسول ایران در شانگهای با اشاره به حضور موثر دانشجویان و تجار ایرانی در شهرهای مختلف استان جه جیانگ، خواستار مساعدت دولت محلی این استان برای تسهیل بازگشت ایرانیان، رفع مشکلات بانکی و معیشتی آنان و توسعه همکاری‌ها در قالب قراردادهای خواهرخواندگی بین شهرهای ایران و شهرهای این استان شد.

پس از سخنرانی سرکنسول ایران در شانگهای، ویدئو معرفی ایران به عنوان تنها ویدئو معرفی کشورها به نمایش درآمد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

نشست خدمات کنسولی استان جه جیانگ به ابتکار دولت محلی این استان و با حضور مقامات استانی و روسای نمایندگی‌های خارجی شانگهای و شرق چین، در شهر هوجو برگزار شد.