تهران-ایرنا -شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب اعلام کرد: هرگز به اسرائیل و حامیان آن، فرصتی برای حمله بدون هزینه را نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، معاون سید حسن نصرالله این سخنان را در محفل عاشورایی دومین شب از ماه محرم بیان کرده است.

شیخ قاسم افزود: ما هرگز تسلیم کسانی نخواهیم شد که در صدد هستند عزت و پیروزی ما را کمرنگ جلوه بدهند.

وی افزود: به دنبال حفظ لبنان، حاکمیت ارضی و استقلال آن هستیم، موضوعی که آنان [که اسرائیل را قبول دارند] برایشان مهم نیست که این رژیم همچنان سرزمین ما را اشغال کرده باشد.

 شیخ قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش به تشکیل دولت جدید در لبنان پس از استعفای دولت "حسان دیاب" پرداخت و افزود که مقاومت خواستار تشکیل دولتی کارآمد و تا حد امکان فراگیر و مورد تایید و حمایت نمایندگان مردم و درچارچوب قانون اساسی لبنان است.

دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که وی هدف از آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، ۲۰ مردادماه استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

وی تصریح کرد:ما خواستار دولتی در لبنان هستیم که بتواند دست به اصلاحات بزند و با فساد مبارزه کند و ما را از این شرایط نجات دهد.

شیخ قاسم در ادامه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه حزب الله در خصوص انبار مهمات در بندر بیروت گفت که ظرف چند ساعت مشخص شد کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، دروغ می‌گویند و نیترات انبار شده برای حزب‌الله نیست، اما پس از آن که مسأله روشن شد، همین‌ها درباره آن اظهار بی اطلاعی کردند.

معاون نصرالله ادامه داد: آنها این فرضیه را مطرح کردند که حزب‌الله مسؤول انفجار بیروت است و برای اثبات ادعاهای خود دست به جمع آوری شواهد و مدارک زدند تا با تضعیف حزب‌الله، با آن مقابله کنند، اما تمام اتهامات آنان به خود آنها بازگشت و مشخص شد که مسؤول حادثه بندر بیروت خود این افراد هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خواستار مجازات این افراد شد و افزود که هر فردی باید به سزای عملش برسد.

پیش از سخنان شیخ قاسم ارتش لبنان نیز در بیانیه‌ای ادعای وجود سلاح و مهمات در منطقه " لویزه " در بعبدا در ۹ کیلومتری حومه بیروت را رد کرده بود.

در انفجاری که ۱۴ مردادماه در بندر بیروت رخ داد، تاکنون ۱۷۷ تن کشته و بیش از هفت هزار نفر زخمی شدند و همچنان شماری نیز مفقود هستند. به گفته مقام‌های لبنانی حدود ۱۵ میلیارد دلار خسارت مالی به این شهر وارد شده است.