«محمد شریعتمداری» در مراسم افتتاح این مرکز ضمن اشاره به هفته دولت گفت: نظام اداری کشور به عارضه کم شنوایی و کم بینایی روبهروست و صدای بازنشستگان و مردم مظلوم را نمیشنویم و خوب نمیبینیم بنابراین باید به ابزاری مسلح شویم تا این موضوع را حل کنیم.
وی اظهارداشت: افتتاح مرکز نوآوری و ارتباط بل ذینفعان سمعک ماست تا بهتر بشنویم و برای بازنشستگان چاره اندیشی کنیم و سطح زندگی آنان را ارتقا دهیم.
شریعتمداری گفت: استراتژی ذینفع محوری باید در دستور کار مرکز جامع ارتباط با ذینفعان و مرکز نوآوری صبا قرار گیرد و این مرکز عملیاتی باشد و چنانچه مشکلی وجود داشت تحلیل و روش تعاملی و دو سویه مرتفع شود.
وی تاکید کرد: باید تهدیدهای موجود را با استفاده از فکر نوآورانه تبدیل به خدمت کنیم.
وزیر تعاون گفت: اختلاط تجربه بازنشستگان و افکار نو جوانان برای حل مشکلات از طریق مراکز اینچنینی محقق میشود.
به گزارش ایرنا، مرکز جامع ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری که تا پیش از این در قالب مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ و به صورت محدود فعالیت میکرد، با توسعه و ارتقای خدمات و اهداف آن در قالب مرکز ارتباط با ذینفعان و به صورت شبانهروزی و تمام هفته پاسخگوی سوالات و مسائل بازنشستگان است.
از طریق این مرکز علاوه بر امکان پاسخگویی تلفنی و پیگیری مکالمات، با راهاندازی درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir تمامی خدمات برخط و غیرحضوری به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش و خانواده آن ها همچون طرحهای رفاهی، وامهای ضروری، فیش و حکم حقوقی، بیمه تکمیلی درمان و غیره ارائه خواهد شد.
مرکز نوآوری صبا نیز مرکزی برای حمایت و ایجاد شبکه استارتاپی در حوزه بازنشستگی و سالمندی است و دانشجویان، اساتید، استارتاپ ها و همه فعالان این حوزه است که می توانند از این طریق طرحهای نوآورانه خود در بستری نوین و قابل حمایت از سوی صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری و اجرایی کنند.