اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با موافقت شرکت مدیریت منابع آب ایران ، وزارت نیرو ، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های حوزه بالهارود در شهرستان گرمی اختصاص یافت. 

به گزارش ایرنا ، کریم قرایی روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های رودخانه‌ای اردبیل افزود: این اعتبار از محل اعتبارات توزیع متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای منطقه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و قرار است مطالعات طرح‌های این حوزه آبی تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: با استفاده از این اعتبار مطالعه سدهای کله سر، سینه سر و توسانلو که بدلیل نبود اعتبار از سال‌های قبل نهایی نشده است با سرعت ادامه می‌یابد و گزینه‌های بهینه برای بهره‌برداری از ظرفیت این محدوده مرزی استان ارائه گردد.

قرایی اظهارداشت: پس از تکمیل مطالعات این سدها پیگیری‌های لازم برای احداث سدهای معیشتی صورت می‌گیرد تا از منابع آبی و خاکی منطقه بهره‌برداری و از خروج قسمتی از آب های مرزی استان جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به اقدامات اخیر شرکت آب منطقه‌ای در پیگیری و اخذ مجوز تخصیص آب زیرزمینی در محدوده مغان شامل چهار شهرستان شامل اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی اشاره کرد و گفت:  مجوز واگذاری ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای توسعه کشاورزی و صنعت و تامین آب آشامیدنی در محدوده این شهرستان‌ها اخذ و به متقاضیان واگذار خواهد شد تا طرح‌های معیشتی خود را اجرا کنند.

وی گفت: این کار موجب تثبیت ساکنان در مناطق مرزی شده و از مهاجرت و خالی شدن جمعیت روستاهای منطقه مغان جلوگیری می‌شود.

وی از متقاضیان خواست تا برای ارائه درخواست و تشکیل پرونده برای اخذ تخصیص آب به طرح‌های سرمایه‌گذاری به ادارات منابع آب شهرستان‌ها مراجعه کنند.